Mentoraink

Az iskolánk mentorai
Brutovszky Gabi

2022 szeptembere óta erősítem a Budapest School csapatát egy szürreális szakpárosítással – magyar-német-biológia szakos tanárként. Mindig is kísérletező alkat voltam, aki szeret felfedezni és felfedeztetni, fontosnak tartom az érzékenyítést, a saját bőrön való megtapasztalást, így nagyon sok olyan módszert alkalmazok, amiben a diákok alkotni, véleményt formálni tudnak. 

A Budapest School-ban az a szuper, hogy a familiáris közegben a diákokra nagy fókusz irányul, pedagógusként a mentortanár és a facilitátor szerep kerül előtérbe. A tanári csapat szimbiózisa pedig óriási segítséget és biztonságot tud nyújtani a sulis hétköznapokban. 

Ars poeticám: merjünk nyitni afelé is, ami ismeretlen, idegen, mert lenyűgöző érzés a felfedezés, az önmagunkra ismerés egy másfajta világ, látásmód felől. 

És hogy mit csinálok, ha éppen nem a BPS-ben vagyok? Imádok utazni, új kultúrákat és nyelveket megismerni (jelenleg az olasz nyelvet). Rendszeresen járok a kutyámmal, Babsyval agility edzésekre, ahonnan mindig nagy energiatöltettel térek haza. A tanítás mellett pedig szabadidőmben irodalmi túrákat vezetek, folyóiratban szerkesztek és esküvőkön nőfélykedek.

Csontos Ilona

2022. szeptemberétől vagyok a Budapest School tanára, ahol olasz nyelvet és történelemet tanítok. Tetszik a közösségnek és a mindennapoknak a közvetlen és szabad hangulata, minősége, őszinte és közvetlen kommunikációja, valamint a rugalmas szabályok és az, hogy olyan témákat és vizsgálódási módszereket vihetek be/használhatok az órákon, amikre eddig nem, vagy csak nagyon kevés lehetőségem volt. Ebben a közegben könnyen tudom követni a számomra legfontosabb “filozófiát”, a mediterrán attitűdöt/mentalitást, ami számomra egyszerre jelenti az emberközpontú és emberre szabott létezést, a tudás szeretetét és a tudni menő élményét, az egy-egy apró jelenségen elgondolkodni tudás szépségét és azt a “wow” élményt, amikor hirtelen összeáll a miértek rendszere és választ kapok arra, ami már nagyon régóta izgat mint kérdés. Na meg jelenti azt is, hogy jó dolog élvezni is azt, amit együtt csinálunk, és amire büszkén nézhetünk majd vissza – ki-ki a maga elvárásaihoz mérten -, hogy megint sikerült valamiben fejlődni egy kicsit és eredményt elérni. 

Szabadidőmben két keréken szántom fel a várost és a természetet, és ezt sokszor ötvözöm valamilyen kultúrtörténeti kalandjáték keretein belül. Ha nem túl jó az idő, akkor is.


???
Jantner Anna

Anna vagyok és matekot és kémiát tanítok a BPS-ben. A tanári utamat három évvel ezelőtt egy állami iskolában kezdtem, majd a tavalyi tanévtől kezdve már a BPS is tanítottam óraadó tanárként.

Hatalmas megtiszteltetés egy ilyen együttműködő, szakmailag felkészült csapat tagja lenni. Mindig is egy olyan helyen szerettem volna dolgozni, ahol érték a kreativitás, az újszerű gondolkodásmód és az odafigyelés. Mindezeket megtaláltam ebben az iskolában. A diákok bátorsága, nyitottsága és őszintesége rendkívül motiváló. Egy biztos: ebben az iskolában nincs két egyforma nap és pont ez a szépsége.

Tanárként hiszek a közös tanulás sikerében, a felfedezés örömében, ezért igyekszem az óráimat is ezen gondolatok mentén felépíteni.

Szabadidőmben szívesen sportolok, táncolok vagy hallgatok zenét.

 
Liska Márton

Szeretem, hogy van önállóságom a tanításban, szeretem a kollégáimat, jó sok ökörséget hallani a gyerekektől. Meg magamtól. A BPS-ben 2021 őszétől tanítok, korábban tanítottam több évet máshol. Történelmet, illetve az emberi jogi órát és a podcastot viszem. Számomra fontos, hogy a történelmet tudjuk a mai eseményekhez kötni, ne csak egy lezárt befőttesüvegként kezeljük. Bárhol és mindehol szembejön a múlt, ehhez érdekes kapcsolódni spontán, kiscsoportban, vagy egy projekttel. Az szerintem nagyon jó, ha a töris tanulmányok keretei között vagy annak hatására minél több ilyen személyes kapcsolódásunk van. Szabadidőmben futok, úszom, hegyekre futok, bringázom, focizom, színházba járok.

 
Mészáros Emő

Mészáros Emőke vagyok. Ez a 23. év, hogy elkezdtem tanítani a közoktatásban. Eddigi munkáim során sok tapasztalatot szereztem tanulásmódszertan, konfliktuskezelés és szervezés terén.

Volt hat év, amelyet otthon töltöttem a gyerekeimmel,. Mindeközben formálódtam, fejlődtem és gyűjtöttem a tapasztalatokat, nemcsak pedagógiai, hanem szülői oldalról is. Ez indított arra, hogy felismerjem: mennyire nagy szükség van egy olyan iskolára, olyan szervezetre, amely valóban a gyerekek igényeiről és szükségleteiről szól. Nagyobbik fiam iskolába kerülése kapcsán találkoztam először a Budapestschool-lal, és sok egybeesés és beszélgetés folytán végül én kötöttem itt ki.

Először a P10-ben tanítottam általános iskolásokat, aztán úgy éreztem, hogy igazából a középiskolai tanulássegítés az én műfajom, így a tavaly a BPS Studio-Code Technikum mentortanáraként csatlakoztam a középiskolai csapathoz4. Az a nemes feladat vár rám, hogy a BPS Középiskolás diákok matematikai kompetenciáit bővítsem, gazdagítsam. Nagyon szeretem, hogy itt közvetlen és partneri a kapcsolat a tanulásszervezők és a diákok között, hogy van idő az együtt felfedezés élményére, hogy van alkalom és lehetőség mindenkit saját magához mérten vizsgálni és fejleszteni. 

Szabadidőmet leginkább a gyerekeimmel töltöm, és amikor nem, akkor szívesen tanulok és olvasok manapság leginkább a pszichológia területéről. Ha kikapcsolódom, szeretek kirándulni, úszni és színházba meg efféle helyekre járni.

 
Mohai Móni

Én pályaelhagyó pedagógusként érkeztem a BPS-be 2020 februárjában. Kilenc évig egy nagyon jó állami gimnáziumban tanítottam, amit szomorú szívvel hagytam ott egy rendkívül nehéz döntést követően. Aztán irodai munkát végeztem 6 hónapig, majd jött a BPS. Úgy érzem, hogy ezzel egy új esélyt kaptam és én is új esélyt adtam a tanításnak. A BPS a pályán tart, ami ma nagy szó. Ezen kívül szeretem az iskola egyediségéből adódó kihívásokat is. Nagyon különböző célokkal rendelkező, vegyes érdeklődésű gyerekcsapat vesz nap, mint nap körül, és ez izgalmas.

Jelenleg csak franciát tanítok, de korábban történelmet és társadalomismeretet is tanítottam.

Tanítási filozófiámról most leginkább ilyen hívószavak jutnak eszembe, mint hitelesség, önazonosság, következetesség, humor meg mondjuk Freddie Mercury. A hitelesség emberileg és szakmailag is elengedhetetlen, anélkül nehéz kiállni a gyerekek elé, hiszen náluk őszintébb és kritikusabb közönséget aligha találunk. Az önazonosság a pedagógiában számomra azt jelenti, hogy merek önmagam lenni, nem erőltetek magamra szerepeket, hanem kiállok a számomra fontos értékek mellett, még akkor is, ha ez esetleg a gyerekek körében pont népszerűtlen. Úgy gondolom, hogy ebből tanulnak ők is a legtöbbet. A következességhez nem fűznék magyarázatot, ha tanár vagy, akkor ez megkerülhetetlen. A humor segít átvészelni a mindennapokat, a nehézségeket, teret kell neki engedni az órákon is. És Freddie Mercury? Tény, hogy nem lehet minden óránk olyan, mint a Queen 1985-ös Live Aid koncertje, de azért minimum az a cél, nem?

Szabadidőmben leginkább a férjemmel és a lányommal vagyok, együtt szoktunk túrázni, kirándulni, filmet nézni, kertészkedni. Meccsekre is járok, focira, kézilabdára, jégkorongra válogatott és klubszinten is.

Ezen kívül a MATE szőlész-borász mérnöki képzését végzem levelezőn, ami a szombati napjaimat teljesen kitölti, és bár sokszor nagyon fárasztó mindez munka mellett, motivál, hogy bölcsészként természettudományokkal foglalkozhatok, és hosszútávon szívesen kipróbálnám majd magam ebben a szakmában is.

 Jelenleg a kisbabámmal vagyok otthon.
Schubert Tamás

Gyerekkoromban nagyon sokat olvastam, de azért igyekeztem valamennyire normális is maradni. Így lettem magyar-történelem szakos tanár. Az olvasás a világról alkotott elképzeléseimet nagymértékben kitágítja, s ezen túl az is fontos, hogy ezt az élményemet valamilyen formában másokkal megosszam. Egy magyar órám ennél sokkal többről nem szól általában, de szerintem ez elég: élmény, tanulás és megosztás, közösség.

A tanítás számomra a kapcsolatot jelenti a diákokkal, minél inkább megismerem őket személyesen, annál többet tudok nekik segíteni. (Mondjuk önállóságra úgy jutnak éppen, hogy nem segítünk.) És én is annál többet tanulok tőlük. Ezért nagyon élvezem a mentortanári szerepemet, ahol végre van idő és tér belátható mennyiségű diákkal mélyebben beszélgetni, és kísérni őket, a fejlődésükről társalogni.

3 éve tanítok a BPS-nél, a középiskola indulása óta. Igaz, az első évben csak óraadó voltam, nem mentortanár.

 
Soponyai Dóra

Operatőr vagyok, vágó, HR-es és nagyon szeretek tanítani. Több, mint 13 éve tanítom a szakmát, és dolgozom együtt középiskolás, illetve idősebb fiatalokkal. Több tanítványom végzett filmművészeti egyetemet, és/vagy dolgozik a szakmában. A Budapest Schoolban filmes kurzusokon, kreatív írói órákon, fotós körben találkozhatsz főként velem.

A film és a fotó számomra önkifejezés, ezért fontos, hogy a hozzám járó diákoknak segítsem megtalálni a saját hangját, és biztos szakmai alapokat adjak.

Az órákon kívül mentorként is találkozhatsz velem. 

Ha nem az iskolában vagyok, akkor – főként a családommal – tanulok, fényképezek, filmet nézek, színházat látogatok és kocogok.

 
Szántó Saci
Tóth Viktor

24 éve tanítok, de a BPS-nél ez még csak a második évem. Az mindenképpen megfogott már az elején, hogy mindenki nagyon kedvesen fogadott. Nem csak a tanár kollégák, hanem a diákok is. Ez a közvetlen, barátságos hangulat még most is tart – tantermen kívül és belül is -, szóval úgy érzem, ez nem csak az „új fiúnak” szólt. Általánosságban jellemző ez a sulira, ami számomra nagyon fontos. Talán éppen ezért saját óráimon is arra törekszem, hogy laza, jó hangulatú órákat tartsak. Mindig nyitott vagyok arra, ha kicsit eltérünk a „tárgytól”, és a diákok által bedobott témáról kezdünk el beszélgetni. Angol szakos nyelvtanárként ezt mindig könnyen össze is lehet kötni a tanulással, hiszen szinte mindegy miről beszélgetünk az órán, ha az angol nyelven történik. Szabadidőmben szeretek sportolni, mozogni. Elsősorban úszok és bringázok, de igyekszem minél több időt tölteni családommal is.

Vitéz Ádám

A BPS-t a közvetlenségéért, szabadságáért és a diák-tanár közötti partneri viszony miatt szeretem a BPS-t. Nagyon jó olyan környezetben lenni, ahol valódi választási lehetőség van, és mindenki kicsit azzal foglalkozhat, amivel szeretne. 

Lassan két éve tanítok, az első évet az ELTÉn tettem, most pedig itt a BPS-ben. Angol – olasz szakos vagyok; ezek közül most csak angolt tanítok. De tanítottam már fotózást, utómunkát, sőt kávé-készítést is. 

Nagyon szeretek valódi nyelvi produktumokat hozni az óráimra, preferálom a csoport és projektmunkát. Szerintem a tanulás / tanítás egy közös, kollaboratív munka, nem egy egyirányú utca. 

Szabadidőmben szeretek biciklizni, kirándulni – mindezt persze barátokkal, kutyával. Nagyon könnyen elveszek sorozatokban, és rengeteg stratégiai társasjátékkal boldogítom a barátaimat.

 
Zsemberovszky Zita

2004 óta tanítottam 2,5 évestől 70 évesig iskolában, főiskolán és nyelviskolában, amikor 2019 augusztusában csatlakoztam a BPS csapatához és a középiskolában kezdtem dolgozni. 

Számomra fontos, hogy együtt, egymástól tanulunk a foglalkozások során. Partnerként tekintünk egymásra  a diákokkal, sokszor közösen dolgozzuk ki a témaköröket. Fontosnak tartom a kölcsönös bizalmat. 

Az adatok, tények értelmezése, konstruktivitás, csapatmunka erősítése megjelenik az óráimon. 

Segítőnek gondolom magam tanárként és mentorként: támogatom a diákokat a tanulásban, hiszen ez az ő munkájuk, az ő eredményük, az ő útjuk, amin kísérem őket.

Magyar, angol és földrajz tanár vagyok, jelenleg földrajz foglalkozásokat és KVK-kat tartok a BPS Középiskolában. 

Iskolamendzserként a csapatmunka, a közös döntések segítése a célom, szeretnék olyan iskolát kialakítani, ahol fejlesztünk, ahol a diákok, tanárok, szülők is biztonságban érzik magukat, őszintén, tisztán kommunikálunk, felelősséget vállalunk, tervezünk, mindannyian látjuk a közös és az egyéni víziót a középiskolánkban.

Hiszem, hogy az oktatás hosszútávú kooperatív társasjáték, amiben minden játékosnak van feladata és csak közösen tudunk végighaladni a játék menetén, ugyanazon játékszabályt követve.

 

Fantasztikus látni a fejlődést, visszanézni, hogy hol voltunk 2019-ben és hol tartunk most, hová juthatunk a jövőben.

 

Szabadidőmben túrázom, hegyet mászom, újabban pedig kötök is. És kutyás vagyok.

 
Brutovszky Gabi

2022 szeptembere óta erősítem a Budapest School csapatát egy szürreális szakpárosítással – magyar-német-biológia szakos tanárként. Mindig is kísérletező alkat voltam, aki szeret felfedezni és felfedeztetni, fontosnak tartom az érzékenyítést, a saját bőrön való megtapasztalást, így nagyon sok olyan módszert alkalmazok, amiben a diákok alkotni, véleményt formálni tudnak. 

A Budapest School-ban az a szuper, hogy a familiáris közegben a diákokra nagy fókusz irányul, pedagógusként a mentortanár és a facilitátor szerep kerül előtérbe. A tanári csapat szimbiózisa pedig óriási segítséget és biztonságot tud nyújtani a sulis hétköznapokban. 

Ars poeticám: merjünk nyitni afelé is, ami ismeretlen, idegen, mert lenyűgöző érzés a felfedezés, az önmagunkra ismerés egy másfajta világ, látásmód felől. 

És hogy mit csinálok, ha éppen nem a BPS-ben vagyok? Imádok utazni, új kultúrákat és nyelveket megismerni (jelenleg az olasz nyelvet). Rendszeresen járok a kutyámmal, Babsyval agility edzésekre, ahonnan mindig nagy energiatöltettel térek haza. A tanítás mellett pedig szabadidőmben irodalmi túrákat vezetek, folyóiratban szerkesztek és esküvőkön nőfélykedek.

Csontos Ilona

2022. szeptemberétől vagyok a Budapest School tanára, ahol olasz nyelvet és történelemet tanítok. Tetszik a közösségnek és a mindennapoknak a közvetlen és szabad hangulata, minősége, őszinte és közvetlen kommunikációja, valamint a rugalmas szabályok és az, hogy olyan témákat és vizsgálódási módszereket vihetek be/használhatok az órákon, amikre eddig nem, vagy csak nagyon kevés lehetőségem volt. Ebben a közegben könnyen tudom követni a számomra legfontosabb “filozófiát”, a mediterrán attitűdöt/mentalitást, ami számomra egyszerre jelenti az emberközpontú és emberre szabott létezést, a tudás szeretetét és a tudni menő élményét, az egy-egy apró jelenségen elgondolkodni tudás szépségét és azt a “wow” élményt, amikor hirtelen összeáll a miértek rendszere és választ kapok arra, ami már nagyon régóta izgat mint kérdés. Na meg jelenti azt is, hogy jó dolog élvezni is azt, amit együtt csinálunk, és amire büszkén nézhetünk majd vissza – ki-ki a maga elvárásaihoz mérten -, hogy megint sikerült valamiben fejlődni egy kicsit és eredményt elérni. 

Szabadidőmben két keréken szántom fel a várost és a természetet, és ezt sokszor ötvözöm valamilyen kultúrtörténeti kalandjáték keretein belül. Ha nem túl jó az idő, akkor is.


Gál Csaba

Sziasztok! Azért szeretek a BPS Középiskolában tanítani, mert itt könnyebben tudok a szakmain kívül emberi kapcsolatokat is kialakítani a diákokkal és a munkatársaimmal, mint sok más iskolákban.

5 éve tanítok matekot és fizikát, de a BPS-ben ez még csak a második évem. Egyik legfontosabb elvem, hogy a jól működő órákhoz meg kell találni az egyensúlyt a terhelés és könnyedség, fegyelem és lazaság között. Szabadidőmben leginkább olvasok, sportolok és zenével foglalkozom.

 
Jantner Anna

Anna vagyok és matekot és kémiát tanítok a BPS-ben. A tanári utamat három évvel ezelőtt egy állami iskolában kezdtem, majd a tavalyi tanévtől kezdve már a BPS is tanítottam óraadó tanárként.

Hatalmas megtiszteltetés egy ilyen együttműködő, szakmailag felkészült csapat tagja lenni. Mindig is egy olyan helyen szerettem volna dolgozni, ahol érték a kreativitás, az újszerű gondolkodásmód és az odafigyelés. Mindezeket megtaláltam ebben az iskolában. A diákok bátorsága, nyitottsága és őszintesége rendkívül motiváló. Egy biztos: ebben az iskolában nincs két egyforma nap és pont ez a szépsége.

Tanárként hiszek a közös tanulás sikerében, a felfedezés örömében, ezért igyekszem az óráimat is ezen gondolatok mentén felépíteni.

Szabadidőmben szívesen sportolok, táncolok vagy hallgatok zenét.

 
Liska Márton

Szeretem, hogy van önállóságom a tanításban, szeretem a kollégáimat, jó sok ökörséget hallani a gyerekektől. Meg magamtól. A BPS-ben 2021 őszétől tanítok, korábban tanítottam több évet máshol. Történelmet, illetve az emberi jogi órát és a podcastot viszem. Számomra fontos, hogy a történelmet tudjuk a mai eseményekhez kötni, ne csak egy lezárt befőttesüvegként kezeljük. Bárhol és mindehol szembejön a múlt, ehhez érdekes kapcsolódni spontán, kiscsoportban, vagy egy projekttel. Az szerintem nagyon jó, ha a töris tanulmányok keretei között vagy annak hatására minél több ilyen személyes kapcsolódásunk van. Szabadidőmben futok, úszom, hegyekre futok, bringázom, focizom, színházba járok.

 
Mészáros Emő

Mészáros Emőke vagyok. Ez a 23. év, hogy elkezdtem tanítani a közoktatásban. Eddigi munkáim során sok tapasztalatot szereztem tanulásmódszertan, konfliktuskezelés és szervezés terén.

Volt hat év, amelyet otthon töltöttem a gyerekeimmel,. Mindeközben formálódtam, fejlődtem és gyűjtöttem a tapasztalatokat, nemcsak pedagógiai, hanem szülői oldalról is. Ez indított arra, hogy felismerjem: mennyire nagy szükség van egy olyan iskolára, olyan szervezetre, amely valóban a gyerekek igényeiről és szükségleteiről szól. Nagyobbik fiam iskolába kerülése kapcsán találkoztam először a Budapestschool-lal, és sok egybeesés és beszélgetés folytán végül én kötöttem itt ki.

Először a P10-ben tanítottam általános iskolásokat, aztán úgy éreztem, hogy igazából a középiskolai tanulássegítés az én műfajom, így a tavaly a BPS Studio-Code Technikum mentortanáraként csatlakoztam a középiskolai csapathoz4. Az a nemes feladat vár rám, hogy a BPS Középiskolás diákok matematikai kompetenciáit bővítsem, gazdagítsam. Nagyon szeretem, hogy itt közvetlen és partneri a kapcsolat a tanulásszervezők és a diákok között, hogy van idő az együtt felfedezés élményére, hogy van alkalom és lehetőség mindenkit saját magához mérten vizsgálni és fejleszteni. 

Szabadidőmet leginkább a gyerekeimmel töltöm, és amikor nem, akkor szívesen tanulok és olvasok manapság leginkább a pszichológia területéről. Ha kikapcsolódom, szeretek kirándulni, úszni és színházba meg efféle helyekre járni.

 
Mohai Móni

Én pályaelhagyó pedagógusként érkeztem a BPS-be 2020 februárjában. Kilenc évig egy nagyon jó állami gimnáziumban tanítottam, amit szomorú szívvel hagytam ott egy rendkívül nehéz döntést követően. Aztán irodai munkát végeztem 6 hónapig, majd jött a BPS. Úgy érzem, hogy ezzel egy új esélyt kaptam és én is új esélyt adtam a tanításnak. A BPS a pályán tart, ami ma nagy szó. Ezen kívül szeretem az iskola egyediségéből adódó kihívásokat is. Nagyon különböző célokkal rendelkező, vegyes érdeklődésű gyerekcsapat vesz nap, mint nap körül, és ez izgalmas.

Jelenleg csak franciát tanítok, de korábban történelmet és társadalomismeretet is tanítottam.

Tanítási filozófiámról most leginkább ilyen hívószavak jutnak eszembe, mint hitelesség, önazonosság, következetesség, humor meg mondjuk Freddie Mercury. A hitelesség emberileg és szakmailag is elengedhetetlen, anélkül nehéz kiállni a gyerekek elé, hiszen náluk őszintébb és kritikusabb közönséget aligha találunk. Az önazonosság a pedagógiában számomra azt jelenti, hogy merek önmagam lenni, nem erőltetek magamra szerepeket, hanem kiállok a számomra fontos értékek mellett, még akkor is, ha ez esetleg a gyerekek körében pont népszerűtlen. Úgy gondolom, hogy ebből tanulnak ők is a legtöbbet. A következességhez nem fűznék magyarázatot, ha tanár vagy, akkor ez megkerülhetetlen. A humor segít átvészelni a mindennapokat, a nehézségeket, teret kell neki engedni az órákon is. És Freddie Mercury? Tény, hogy nem lehet minden óránk olyan, mint a Queen 1985-ös Live Aid koncertje, de azért minimum az a cél, nem?

Szabadidőmben leginkább a férjemmel és a lányommal vagyok, együtt szoktunk túrázni, kirándulni, filmet nézni, kertészkedni. Meccsekre is járok, focira, kézilabdára, jégkorongra válogatott és klubszinten is.

Ezen kívül a MATE szőlész-borász mérnöki képzését végzem levelezőn, ami a szombati napjaimat teljesen kitölti, és bár sokszor nagyon fárasztó mindez munka mellett, motivál, hogy bölcsészként természettudományokkal foglalkozhatok, és hosszútávon szívesen kipróbálnám majd magam ebben a szakmában is.

 
Schubert Tamás

Gyerekkoromban nagyon sokat olvastam, de azért igyekeztem valamennyire normális is maradni. Így lettem magyar-történelem szakos tanár. Az olvasás a világról alkotott elképzeléseimet nagymértékben kitágítja, s ezen túl az is fontos, hogy ezt az élményemet valamilyen formában másokkal megosszam. Egy magyar órám ennél sokkal többről nem szól általában, de szerintem ez elég: élmény, tanulás és megosztás, közösség.

A tanítás számomra a kapcsolatot jelenti a diákokkal, minél inkább megismerem őket személyesen, annál többet tudok nekik segíteni. (Mondjuk önállóságra úgy jutnak éppen, hogy nem segítünk.) És én is annál többet tanulok tőlük. Ezért nagyon élvezem a mentortanári szerepemet, ahol végre van idő és tér belátható mennyiségű diákkal mélyebben beszélgetni, és kísérni őket, a fejlődésükről társalogni.

3 éve tanítok a BPS-nél, a középiskola indulása óta. Igaz, az első évben csak óraadó voltam, nem mentortanár.

 
Soponyai Dóra

Operatőr vagyok, vágó, HR-es és nagyon szeretek tanítani. Több, mint 13 éve tanítom a szakmát, és dolgozom együtt középiskolás, illetve idősebb fiatalokkal. Több tanítványom végzett filmművészeti egyetemet, és/vagy dolgozik a szakmában. A Budapest Schoolban filmes kurzusokon, kreatív írói órákon, fotós körben találkozhatsz főként velem.

A film és a fotó számomra önkifejezés, ezért fontos, hogy a hozzám járó diákoknak segítsem megtalálni a saját hangját, és biztos szakmai alapokat adjak.

Az órákon kívül mentorként is találkozhatsz velem. 

Ha nem az iskolában vagyok, akkor – főként a családommal – tanulok, fényképezek, filmet nézek, színházat látogatok és kocogok.

 
Szántó Saci

placeholder

Tóth Viktor

placeholder

Vitéz Ádám

A BPS-t a közvetlenségéért, szabadságáért és a diák-tanár közötti partneri viszony miatt szeretem a BPS-t. Nagyon jó olyan környezetben lenni, ahol valódi választási lehetőség van, és mindenki kicsit azzal foglalkozhat, amivel szeretne. 

Lassan két éve tanítok, az első évet az ELTÉn tettem, most pedig itt a BPS-ben. Angol – olasz szakos vagyok; ezek közül most csak angolt tanítok. De tanítottam már fotózást, utómunkát, sőt kávé-készítést is. 

Nagyon szeretek valódi nyelvi produktumokat hozni az óráimra, preferálom a csoport és projektmunkát. Szerintem a tanulás / tanítás egy közös, kollaboratív munka, nem egy egyirányú utca. 

Szabadidőmben szeretek biciklizni, kirándulni – mindezt persze barátokkal, kutyával. Nagyon könnyen elveszek sorozatokban, és rengeteg stratégiai társasjátékkal boldogítom a barátaimat.

 
Zsemberovszky Zita

2004 óta tanítottam 2,5 évestől 70 évesig iskolában, főiskolán és nyelviskolában, amikor 2019 augusztusában csatlakoztam a BPS csapatához és a középiskolában kezdtem dolgozni. 

Számomra fontos, hogy együtt, egymástól tanulunk a foglalkozások során. Partnerként tekintünk egymásra  a diákokkal, sokszor közösen dolgozzuk ki a témaköröket. Fontosnak tartom a kölcsönös bizalmat. 

Az adatok, tények értelmezése, konstruktivitás, csapatmunka erősítése megjelenik az óráimon. 

Segítőnek gondolom magam tanárként és mentorként: támogatom a diákokat a tanulásban, hiszen ez az ő munkájuk, az ő eredményük, az ő útjuk, amin kísérem őket.

Magyar, angol és földrajz tanár vagyok, jelenleg földrajz foglalkozásokat és KVK-kat tartok a BPS Középiskolában. 

Iskolamendzserként a csapatmunka, a közös döntések segítése a célom, szeretnék olyan iskolát kialakítani, ahol fejlesztünk, ahol a diákok, tanárok, szülők is biztonságban érzik magukat, őszintén, tisztán kommunikálunk, felelősséget vállalunk, tervezünk, mindannyian látjuk a közös és az egyéni víziót a középiskolánkban.

Hiszem, hogy az oktatás hosszútávú kooperatív társasjáték, amiben minden játékosnak van feladata és csak közösen tudunk végighaladni a játék menetén, ugyanazon játékszabályt követve.

 

Fantasztikus látni a fejlődést, visszanézni, hogy hol voltunk 2019-ben és hol tartunk most, hová juthatunk a jövőben.

 

Szabadidőmben túrázom, hegyet mászom, újabban pedig kötök is. És kutyás vagyok.